dinsdag 16 juli 2013

What makes me mad


De waarheid moet gezegd worden.

Ik geloof dat het iets is waar iedereen wel eens mee te maken heeft. Invloed. Invloed door je familie, door je vrienden of je naasten. Specifiek heb ik het over beïnvloeden. En jammer genoeg is dat een factor wat maakt tot wat je bent en waar iedereen mee te maken heeft.

Onlangs heb ik weer een voorval gehad, waarin sommige mensen lachten met wie ik omging. Of niet alleen lachen, vaak ook verbaasd zijn, bijna kwaad. Iets wat me eigenlijk niet veel kan schelen, want uiteindelijk verandert dat niets aan hun eigen leven. Maar op een of andere manier doet het me wel iets, omdat ik ermee geconfronteerd ben, en omdat ik wil dat ze ermee ophouden. Met dat gedoe.
Dan probeer ik me een wereld voor te stellen zonder al...dit. Maar dan vrees ik ervoor dat er niemand meer overblijft. Zelfs ik niet.

Mensen beoordelen om wat ze zien. Want dat is wat we doen. Eerst zien en dan geloven. Onze ogen staan frontaal, we kunnen niets anders dan scannen, reflecteren en reageren. Het zit in onze natuur en iedereen doet het. Dan is er het feit dat we eerst moeten zien, leren kennen en dan pas geloven. Maar jammer genoeg is niet iedereen hiervan op de hoogte.

2 opmerkingen:

  1. Very nice post...I like your blog.^^
    Maybe follow each other on bloglovin?
    Let me know follow you then back.
    Lovely greets Nessa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you so much for the follow.
    Follow you back on bloglovin.
    Lovely greets from germany

    BeantwoordenVerwijderen