woensdag 7 augustus 2013

Throw a tantrum

Normaal ben ik rustig en vredelievend van aard, maar dit op dit moment heb ik een stevige driftbui.
Het is de periode waarin ik moet studeren voor mijn herexamens -en dat doe ik ook. Alleen kunnen er mij tijdens het leren enkele dingen enorm irriteren.
Ben ik de enige die tijdens het leren alles waar ik anders nooit aan zou denken plots naar boven haal? Denk dan maar aan welke programma er vanavond op televisie zal zijn, of aan het inspecteren van de ruimte. Zelfs mijn nagels mogen eraan geloven. Ik begin vreselijk hard te nagelbijten als mijn gedachten afdwalen. Oh en die vervelende uren waarop ik moet gaan eten! Kan ik nu gewoon niet gaan eten wanneer ik wil? Mijn leerschema moet er ook aan geloven hoor!

Het is een tijd geleden, maar ik begon dat kriebelig gevoel weer te krijgen vanbinnen. Nee, het is niet en voelt niet zo vrolijk als het klinkt. Het zijn de beginnende symptomen van stress. Ik weet het, ik heb het al gevoeld. Gelukkig is dat over aan het gaan, want het is absoluut geen pretje. Vroeger had ik er veel last van.

Met dit allemaal te hebben genoteerd (niet dat het veel is), voel ik mij al een stuk kalmer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten