maandag 26 augustus 2013

A gamer's thoughts

Dus ik heb dit nieuw spel gekocht: 'Assassin's creed 3'

Je zou me kunnen beschouwen als een geobsedeerde assassin's freak, en gelijk kan ik je wel een beetje geven. Het is simpelweg een fantastisch spel. Beter kan ik het niet beschrijven.
De vraag is dus wat ik vind van het nieuwste spel (vergeleken met al de vorige Assassin's?)?

Veel kan ik er nog niet over vertellen, want eigenlijk ben ik nog maar net begonnen. Tegelijk kan ik er wel veel over zeggen, omdat het spel volgens mij toch veel verschilt vergeleken met de andere. En dat al binnen die luttele minuten spelen. Zo is er bijvoorbeeld het feit dat er meer rekening wordt gehouden met mensen die assassin's creed nog nooit hebben gespeeld. (spoiler alert!) Op het begin van het spel, wordt er traag en duidelijk uitgelegd wie de personages moeten voorstellen en wat er degelijk aan de hand is.
Later kun je merken dat er ook meer rekening gehouden wordt met het verhaal. Er zijn meer filmpjes, precies minder opdrachten. Hopelijk kom er daar later in het spel verandering in. Het duurt minder lang vooraleer het spel geladen is (na een filmpje bvb.), en ook je personage reageert snel op de commando die jij hem hebt gegeven. Er is veel muziek, wat het gevoel geeft dat je in een film bent gestapt. Zo zorgen sommige ontroerende momenten in de filmpjes of het feit dat het weer verandert hier ook voor. Je loopt sneller, maar je hebt slechts twee snelheden. Wandelen en sprinten.
En misschien nog het belangrijkste (en wat mij iets tegenstak): de controls zijn anders!

Er zijn nog veel verschillen die ik kan opsommen. Alhoewel er zo veel veranderd is en het niet altijd aanvoelt als een assassin's creed zoals alle vorige, is en blijft het nog steeds een goed spel. Natuurlijk moet er na verloop van tijd een beetje vernieuwing zijn. Of het zou nog eens saai kunnen worden en dat willen we niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten